Steigiamas Kelių fondas

Dar vienas pokytis, kuris turės tiesioginę įtaką kelių ir tiltų tvarkymui. Tikiuosi, kad jis bus toks pat efektyvus, kaip ir anksčiau priimti teisės aktai, leidę padidinti finansavimą kelių ir gatvių tvarkymui savivaldybėse. Rezultatai jau matomi – tiek mūsų rajono keliuose, tiek miesto gatvėse.

Šiais metais iš Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP), valdomos Susisiekimo ministerijos, mūsų kraštui skirta beveik 3,3 mln. eurų. Palyginimui:

  • 2021 m. – 2 mln. eurų

  • 2024 m. – beveik 2,9 mln. eurų

Tai – ženklas, kad įstatymai, kuriais siekta didinti savivaldų savarankiškumą, veikia. Savivaldybės gauna daugiau galimybių ir gali nuveikti daugiau darbų. Palaikiau tokius projektus – tai darysiu ir toliau.

Kalbant apie valstybinės reikšmės kelius, Seime jau pasiekėme pirmą žingsnį – „Kelių fondo“ projektas „praėjo“ pateikimo stadiją. Akivaizdu, kad Lietuvos keliams trūksta finansavimo, todėl tokio fondo sukūrimas – būtinas. Apie tai ir klausimas susisiekimo ministrui. Toliau vyks svarstymai komitetuose. Tikiuosi, kad įstatymas bus priimtas dar iki simbolinės datos – griuvusio Kėdainių tilto atidarymo.

Grįžtant į Kėdainius: ilgai lauktas ir geras (!) Kėdainių rajono savivaldybės  sprendimas - 1 mln. eurų daugiabučių kiemams. Tai sprendimas, kurį palaikau tiek aš, tiek mūsų frakcija „Kėdainiai – visų“. Apie būtinybę KĖDAINIAMS labiau prisidėti prie savo kiemų, gatvių ir kelių gerinimo kalbėjau dar 2023 m. mero rinkimų metu, tai buvo įrašyta ir mūsų programoje.

1 mln. eurų daugiabučių kiemams – didelė suma. Ji gali reikšmingai pagerinti aplinką. Tačiau jei šie pinigai bus naudojami tik estetiniam tvarkymui (naujoms trinkelėms ir asfaltui) – tai bus tiesiog prabanga. Kviesime tarybą grįžti prie diskusijų ir siūlyti sprendimus skiriant finansavimą tokiems projektams, kurie spręstų esmines daugiabučių gyventojų problemas:

  • reikia didinti stovėjimo vietų skaičių

  • reikia perorganizuoti eismą kiemuose

  • reikia numatyti vietas žmonėms su negalia

Turime investuoti ne tik į vaizdą, bet ir į patogumą bei kokybę. #kėdainiaivisų

2024 metai ->  Ekonomikos komitetas Kėdainiuose: „Via Lietuva” žadą skelbti konkursą kai tik bus baigti projektavimo darbai, kurie turėjo būti baigti praėjusiais metais. https://www.kedainiaivisu.lt/ekonomikos-komitetas-kedainiuose-apie-investicijas-i-regiono-kelius-tiltus-zaliu-rodykliu-sugrazinima-bei-problemas-energetikoje

2023 metai -> Ar ministerija, Vyriausybė ir Kėdainiai pasimokys iš griuvusio tilto? https://www.kedainiaivisu.lt/ar-ministerija-vyriausybe-ir-kedainiai-pasimokys-is-griuvusio-tilto

2023 metai -> Akivaizdu, kad kelių finansavimo Lietuvoje problema įgauna naują veidą, ir dėmesys net ne patogiam vairavimui, saugiam eismui, o bandymui išvengti didelių nelaimių tikrai bus. Gaila, kad tik dabar. https://www.kedainiaivisu.lt/turesime-priversti-ministerija-visus-tilto-atstatymo-darbus-atlikti-kaip-imanoma-greiciau