Ekonomikos komitetas Kėdainiuose: apie investicijas į regiono kelius, tiltus, „žalių rodyklių” sugrąžinimą bei problemas energetikoje

Dar vienas Seimo ekonomikos komiteto išvažiuojamasis posėdis Kėdainiuose. Šįkart apie investicijas į regiono kelius, tiltus, „žalių rodyklių” sugrąžinimą bei problemas energetikos srityje. Trumpai apie tai, kas laukia Kėdainių - žemiau.

Dar vienas Seimo ekonomikos komiteto išvažiuojamasis posėdis Kėdainiuose. Šįkart apie investicijas į regiono kelius, tiltus, „žalių rodyklių” sugrąžinimą bei problemas energetikos srityje. Trumpai apie tai, kas laukia Kėdainių - žemiau.

Bloga naujiena. Žadėta greita tilto per Nevėžį rekonstukcija - vėluoja. „Via Lietuva” žadą skelbti konkursą kai tik bus baigti projektavimo darbai, kurie turėjo būti baigti praėjusiais metais. Tačiau „Via Lietuva” vadovas teigė, kad finansavimo šaltinio šio tilto rekonstrukcijai šiais metais NĖRA. Bus ieškomos galimybės šiuos darbus vis gi pradėti. Dirbam šiuo klausimu toliau.

Gera naujiena. J. Basanavičiaus gatvė nebus siaurinama.

Gera naujiena. Ekonomikos komiteto inciatyva kylantis sektoriaus finansavimas leis „Via Lietuva” per ateinančius 4 metus vykdyti 5 Kėdainių rajono „žvyrkėlių” asfaltavimą. Savivaldybės taryba praėjusio mėnesio posėdyje kelius reitingavo: 5,7 km ruožas kelyje Čekiškė–Langakiai–Pesliškės, daugiau nei 3 km kelyje į Beinaičius, 4,5 km kelyje Paaluonys–Pelutava ir 0,7 km kelyje Būdai–Skaistgiriai–Vincentava. Tokia tvarka žyrkėliai turėtų virsti patogiais asfaltuotais keliais.

Jau vyksta ir bus baigti darbai kelyje Nr. 229 (Aristava–Kėdainiai–Cinkiškis ruožas nuo 17,713 iki 21,178 km), kelyje Nr. 144 (Jonava–

Kėdainiai–Šeduva ruožas nuo 52,467 iki 53,427 km), kelyje Nr. 144 (Jonava–Kėdainiai–Šeduva ruožas nuo 23,95 iki 28,37 km), kelyje

Nr. 195 (Kėdainiai–Krekenava–Panevėžys 2,806 km, 0,326 km ir 1,038 km) ir kelyje Nr. 2004 (Josvainiai–Pilsupiai– Krakės 0,303 km).

2025 metais bus baigti darbai tvarkant tiltą Labūnavoje.

Per 2024 ir 2025 metus bus sutvarkyta daugia nei 20 perėjų (saugumo salelių). Vyksta projektavimas.

Taip pat aptarėme ir „žalių rodyklių” klausimą. Posėdyje dalyvavęs susiekimo viceministras pažadėjo artimiausiu metu duoti atsakymus dėl Transporto kompetencijų agentūros sprendimų ir galimybių patiems kėdainiečiams spręsti eismo organizavimos klausimus.

Nors šių metų „kelių tvarkymo” biudžetas didesnis, tačiau pagrindinė sektoriaus problema lieka - nepakankamas finansavimas. Su tam tikrais pastbėjimais grįžtame į komitetą, kuriame bus padaryti sprendimai.

Šiek tiek statistikos: Kėdainiuose yra 428 km VALSTYBINĖS reikšmės kelių su asfalto danga ir beveik 125 su žvyro. Net 37% kelių yra LABAI PRASTOS būklės.

Rajone yra 32 tiltai iš kurių 5 yra labai prastos būklės: per Šušvę (2016 kelio Mantviliškis–Ažytėnai–Vosyliškis 11,286 km) - ruošiamas projektas (projektuotojas UAB INHUS Engineering), per Nevėžį Kėdainiuose - ruošiamas projektas (projektuotojas UAB INHUS Engineering), per Barupę (Labūnavoje) - vyksta rekonstravimas (rangovas AB „HISK“), per Jaugilą (2022 kelio Dotnuva–Valučiai 2,477 km) ir per Smilgą (229 kelio Aristava–Kėdainiai–Cinkiškiai 7,065 km) - eilėje.

Posėdyje taip pat buvo pristatyta ir atsinaujinančios energetikos plėtros Lietuvoje perspektyva iki 2050 metų. Lietuvos energetikos agentūros atstovai pristatė paramos paketus už saulės elektrinių ir kaupiklių įsigijimą privatiems ir juridiniams asmenims. AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) atstovai pateikė atsakymus Kėdainių rajono savivaldybės vadovams, verslininkams bei ūkininkams aktualiais klausimais.

Tokie posėdžiai - galimybė komiteto nariams ir savivaldos atstovams išsamiau įsigilinti į regiono aktualijas. Toliau judame į Joniškį.

Ačiū kolegoms už dėmesį ir sprendimus dėl Kėdainių.

Ačiū, Giedrė Minelgaitė Dautorė, už gražias nuotraukas