Susitikimas su Juru Taminsku: kelių fondo finansavimas, kelių ir tiltų statybos bei biurokratijos mažinimas

Praėjusią savaitę kartu su mišrios grupės kolegomis Seime susitikome su Juru Taminsku, kuris po Vyriausybės programos patvirtinimo pradės darbus Susisiekimo ministro pozicijoje. Aptarėme kelių fondo finansavimą, kelių ir tiltų statybas, „Via Lietuva“ veiklą ir biurokratijos mažinimą.

Mano pastebėjimai ministrui:

  • Pinigų keliams niekada nebus pakankamai, jei projektai strigs biurokratijos pinklėse.

Netrukus Seimą pasieks kitų metų valstybės biudžetas, kuriame savivaldybių kelių ir gatvių finansavimas turi didėti apie 5%. Vadinasi, galimybės tvarkyti Kėdainių kelius ir gatves dar šiek tiek padidės. Šiuo metu savivaldybėms skiriama kiek daugiau nei 200 mln. eurų, o iš jų daugiau nei 3 mln. eurų tenka Kėdainiams. Iki šiol didėjęs finansavimas akivaizdžiai pagerino situaciją mūsų krašte.

  • Kėdainių tilto istorija – pavyzdys, kaip neturėtų būti: nesusikalbėjimai tarp užsakovų, projektuotojų ir rangovų, o gyventojai tampa įkaitais.

Mano žiniomis, smulkūs darbai turėtų atsinaujinti, tačiau tilto statybą stabdančių darbų sprendimų dar nėra.

  • „Via Lietuva“ biurokratija ir nelankstumas dažnai užlaiko net paprastus derinimus – nuo įvažų į gyventojų ar įmonių sklypus iki dviračių takų plėtros ir tvarkymo. Nekalbant jau apie nuoseklų kelių ar žvyrkelių remontą. Tokia tvarka stabdo miestų ir rajonų gyvenimą.

Informavau ministrą, kad inicijuosiu parlamentinę kontrolę Ekonomikos komitete: parlamentinės kontrolės priemonėmis toliau aiškinsimės „Via Lietuva“ biurokratinių procesų pakeitimus bei Kėdainiuose statant tiltą padarytas klaidas ir galimybes jų išvengti ateityje. Kol projektai stringa – gyventojai moka už tai savo patogumu, sveikata ir pinigais. Todėl reikia ne tik daugiau finansavimo, bet ir naujos, aiškios projektų valdymo tvarkos bei aiškios ministro pozicijos „Via Lietuva“ atžvilgiu, kad nebus toleruojama perteklinė biurokratija.

Šiek tiek keista matyti mero įrašus, kuriuose jis viešai didžiuojasi „mielu“ bendravimu su kelininkais. „Vėluojantis tiltas“ Kėdainiams „uždirbo“ J. Basanavičiaus gatvės paprastąjį trumpos atkarpos ties savivaldybe remontą. Galime pasidžiaugti Kėdainiams „duotu saldainiu“, tačiau tai nekeičia fakto, kad rimtos problemos lieka užstrigusios: nuolat vilkinami projektai, „Via Lietuva“ nederinami projektai tiesti komunikacijas, metų metus laukiami sprendimai dėl įvažų įrengimo, dviračių takų plėtros ar žvyrkelių tvarkymo. Tuo tarpu J. Basanavičiaus gatvės projektas – vis dar pakibęs ore, o žmonės kiekvieną rytą stringa kamščiuose Respublikos ar S. Dariaus ir S. Girėno gatvėse.

Bendra pozicija atstovaujant Kėdainius

Dar vienas labai svarbus aspektas – pati ministerija ir „Via Lietuva“ pabrėžia, kad dėl tokių klausimų Seimo nariai ir rajonų vadovai turi kalbėti viena kalba. Tą girdžiu, todėl pats inicijuosiu nuolatinius susitikimus su rajono meru, kuriuose kartu aptarsime Kėdainių problemas. Turiu pripažinti, kad šiuo metu bendravimas įtemptas, tačiau siunčiu dar vieną žinią merui: galime kalbėtis ne tik šiomis temomis, bet ir visomis kitomis. Kaip tai darėme pirmoje Jūsų kaip mero kadencijoje. Atstovaudami Kėdainius turime turėti vieningą poziciją, nes tik veikdami kartu galime pasiekti realius ir greitus pokyčius. Konkurencija ar asmeniniai reitingai čia nieko verti – gyventojams reikia sprendimų.

Ministre, sėkmės darbuose. Laukiame Kėdainiuose, nes tikrai turime ką aptarti. #kėdainiaivisų