Dyzelinis kuras kitais metais ir toliau brangs dėl didinamo akcizo

Dyzelinis kuras kitais metais ir toliau brangs dėl didinamo akcizo. Ekonomikos komiteto pasiūlymu Seimas po svarstymo pritarė, kad nekiltų „žaliojo“ (naudojamo žemės ūkyje), „raudonojo“ (dažnai naudojamo šildymui, elektros gaminimui) dyzelino ir suskystintų naftos dujų akcizai. Tačiau, bent jau kol kas, nepavyksta įveikti valdančiųjų pasipriešinimo dėl labai svarbaus žingsnio – stabdyti akcizo augimą įprastam dyzelinui, kuriuo važiuoja ne tik sunkusis transportas, bet ir didelė dalis Lietuvos gyventojų kasdien.
Dalinuosi vaizdo įrašu iš diskusijų Ekonomikos komitete. Tai – geras pavyzdys, kaip ignoruojama realybė. Vien per metus apie 150 mln. litrų dyzelio jau nebeužpilama Lietuvoje – vairuotojai renkasi Lenkijos degalines. Tai reiškia mažesnes pajamas mūsų biudžetui, prastesnes sąlygas Lietuvos vežėjams, didesnį spaudimą kainoms ir visiškai jokio poveikio vartojimo mažėjimui.
Vis dėlto Finansų ministerija toliau teikia, mano nuomone, grynai buhalterinius, o ne ekonominius skaičiavimus – tarsi pakėlus akcizą Lietuvoje, staiga pasikeistų žmonių elgsena. Neva pradėsime važiuoti visi elektromobiliais. Ne. Žmonės, verslai tiesiog perka ten, kur pigiau. Taip kuriame paradoksą: akcizas kyla, kainos kyla, o pajamos/nauda – ne Lietuvai.
Manau, kad tokie sprendimai rodo ne jautrumą žmonių ir verslo situacijai, o atotrūkį nuo kasdienybės. Jei norime realiai didinti biudžeto pajamas ir palaikyti konkurencingumą, turime remtis ne teoriniais modeliais, o tikrais duomenimis ir tuo, kaip iš tikrųjų elgiasi vartotojai.
Tokio akcizų didinimo nepalaikiau iki šiol, nepalaikysiu ir balsavime priėmimo stadijoje. #kėdainiaivisų
